Skontaktuj się z nami:

kontakt@bazalotnisk.pl

Tablica przylotów i odlotów

Rozkład lotów w Polsce
licencja pilota

Zdobądź swoją licencję turystyczną lub zawodową – kurs pilota

Aby zostać pilotem na licencji turystycznej roczne kursy można zacząć już w wieku 16 lat, ponieważ do egzaminu, po którym otrzymamy licencję PPL A można podejść mając ukończony 17 rok życia. Ale zanim rozpoczniemy kurs, warto upewnić się, że nasze marzenia pokrywają się z naszymi możliwościami. W ośrodku szkoleniowym można spróbować lotu zapoznawczego, który pomoże nam zweryfikować czy jesteśmy gotowi do lotów podczas szkolenia i czy w dalszym ciągu chcemy zostać licencjonowanym pilotem.

Nauka latania, jak zacząć kurs pilota

Większość osób, które chcą rozpocząć swoją karierę pilota, zaczynają całą przygodę od licencji do lotów w niekomercyjnej turystyce. Licencja PPL, czyli private pilot licence otwiera możliwości na dalsze szkolenia i daje Ci możliwość nieodpłatnego latania samolotem jednosilnikowym lub tłokowym w ciągu dnia, do lotów nocnych należy zdobyć dodatkowe kwalifikacje, czyli uprawnienia do lotów nocny VFR i do lotów IFR. Kursant, biorąc udział w szkoleniu, będzie miał zajęcia teoretyczne z tematów takich meteorologia, nawigacja, prawo lotnicze czy łączność i zasady lotu. Po ukończeniu kursu teoretycznego odbywa się egzamin przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną, do którego doskonale przygotuje Cię program szkolenia. Po tym teście zaczyna się część praktyczna, kurs pilota obejmuje takie zagadnienia jak: start i lądowanie, loty po kręgu, bez widoczności ziemi i trasowe oraz przeloty na duże lotniska komunikacyjne, a także niezwykle ważne procedury awaryjne. Szkolenie na pilota kończy się egzaminem państwowym. Warto pamiętać, że przed pierwszym samodzielnym lotem należy mieć orzeczenie lotniczo-lekarskie, które pozwoli nam rozpocząć część praktyczną.

Ukończony kurs dla pilotów wycieczek, to początek drogi zawodowej

Jeśli decydujemy się na szkolenie dla pilota, którego koszta osiągają kwotę 30 tys. złotych ze względu na ilość kursów teoretycznych, praktycznych i z powodu kosztów egzaminu, to bardzo możliwe, że swoją przyszłość widzimy w pracy pilota zawodowego. Licencja CPL, to kolejne bardzo ważne uprawnienie, które możemy uzyskać, aby poszerzyć nasze umiejętności jako dowódcy samolotu, a także zaświadczenie, które pozwala nam na zatrudnienie w komercyjnych liniach lotniczych. Aby wziąć udział w kursie, który umożliwi nam zdobycie licencji zawodowej, potrzeba nam orzeczenia lotniczo-lekarskie klasy 1, wykształcenia średniego i ukończonych 18 lat i oczywiście licencji ppl. Pilot po ukończeniu tego kursu może rozpocząć pracę w korporacji i zacząć rozszerzać swoje kompetencje w innych kierunkach. Warto zaznaczyć, że linie lotnicze wymagają licencji atpl, po jej zdobyciu możemy zostać pilotem liniowym, warto jednak pamiętać, że wysokie zarobki wiążą się także z ciągłymi podróżami, więc warto dbać o swoją formę fizyczną oraz psychiczną.

Jak zarabia pilot samolotu?

Będąc pilotem linii lotniczej, możemy oczekiwać, że średnią, jaką zarabia pilot, to kwota z rzędu ponad 10 lub 20 tys. O samej kwocie decyduje bardzo wiele czynników takich jak stanowisko, inną wypłatę otrzyma drugi pilot, nawigator czy kapitan, bardzo ważne w lotnictwie jest doświadczenie i to ono ma duży wpływ na to, jakie pieniądze może zaoferować nam pracodawca. Bardzo ważne jest również, w jakich liniach lotniczych pracujemy. Ponadto w zależności od tego, jakie ukończyliśmy kursy, możemy również podejmować się innych zleceń dla pilota. Pilot może podejmować się takiej pracy jak loty zapoznawcze, widokowe oraz wycieczek ze skoczkami spadochronowymi. Co więcej, można również wykonywać opryski pól czy loty przeciwpożarowe, a także instruktorskie. Do każdej pracy wymagana jest nie tylko licencja pilota, ale inne specjalistyczne uprawnienia, dlatego przed rozpoczęciem drogi zawodowej warto zastanowić się, do jakiego kursu będziemy musieli podejść i wykonywanie jakiej pracy będzie dla nas satysfakcjonujące, może to być pilot wycieczek czy latanie w samolocie wielosilnikowym.

Materiał zewnętrzny


Dodaj swoją opinię